"I do not see why man should not be just as cruel as nature." Adolf Hitler

"I do not see why man should not be just as cruel as nature." Adolf Hitler

Tuesday 27 September 2011

perasaan. . .

pulang nya seseorang ke dakapan yang tersayang setelah lama merantau ke selatan dan utara di dunia ini dengan menaiki bas dengan harapan yang tersayang itu menunggu dengan sabarnya dan juga dapat bertemu setelah sampai ke destinasi yang ingin dituju

sampainya ke destinasi yang ingin dituju, dengan melangkah menuruni anak tangga bas tersebut dan menghirup udara di luar bas adalah kenikmatan ternyata sama sekali.dengan tidak semena2 fikiran terus bertanya2 dimanakah insan yang tersayang ini! hurm... bila hati tidak keruan lagi dan juga tidak dapat menanggung kerinduan yang telah lama terperap di dalam dada. persoalan timbul dengan pantas juga tidak mengira masa, dimanakah dia?dia dia dia! yang akan menanti kepulangan aku ini.. tiada usaha tiada juga apa yang akan dapat, jadi berusahalah anda!Mencari dan terus mencari, dengan adanya mata ini gunakanlah selagi boleh, melinau-linau mata ini mencari dimanakah si dia! dan akhirnya! membuahkan hasil, si dia menanti dengan penuh kesabaran nampaknya, duduknya di atas kerusi di meja makan sambil mengacau-ngacau air minumannya dengan sudu, jelas sekali maksud nya si dia tengah mengalami perasaan yang sangat risau, tetapi mengapa perlu risau? terlintas dalam hati seketika. sudah pasti si dia risau kerana ketibaan orang tersayangnya belum lagi nampak bayang... owh terlupa pula! aku lah orang tersayang yang dia tunggu! ( :dengan tidak membuang masa lagi melangkah dan terus melangkah dengan hati yang sangat berbunga2 ke arah si dia, alangkah indahnya ketika itu perasaan yang dialami kerana kerinduan yang hanya berbayar dengan sms,kol dan juga berhubung melalui internet sahaja, tetapi kini si dia ada di depan mata! yeay2 sangat seronok!! kalau boleh nak berguling2 di atas kaki lima ini sahaja..ish sudah lah cerite punya cerite tidak juga sampai di depan si dia... jadi meneruskan langkah ku ini dengan hati yang sudah berkelopak-lopak bunga nya dan bermain di fikiran apa yang patut aku buat apabila berdiri di depan sidia....fikir fikir fikir! apa aku patut buat ni...DUP!!!(sound effect). terlihat seorang kanak2 yang dalam berusia 3-4 tahun yang baru pandai bercakap mengeluarkan kata2. chory ye abang...(sambil membuat muka yang sangat comel) tapi kanak2 itu memang sangat comel, dengan rambut nya yang lurus dan menutup dahi sehingga ke kening melanggar kaki kanan aku.. aku tidak terniat nak marah, dan bukan sifat aku nak marah hanya kepada kanak2 yang sangat keriangan dengan apa yang ingin dia lakukan.. lalu aku pun bertanya.. adik2, adik nak pergi mana ni lari2? kanak2 itu pun menjawab, aye nak gie dai ule2 tu, nak eli ule2... aku hanya mampu tersenyum melihat kanak2 itu bercakap. dan tidak semena2 aku menurunkan beg yang digalas, lalu membuka zip dan juga mengambil gule2 lolypop yang ada di dalam beg terus aku menghulurkan kepada kanak2 itu..jelas sekali keriangan yang terpancar di muka kanak2 itu sambil melompat2 dengan kata2 yang dikeluarkan olehnya ialah..yeay2! apat ule2 ulat2 yeay2! apat ule2 ulat2 itu saja perkataan yang aku dengari dr mulut kanak2 itu, kerana kurang jelas disebabkan ia melompat2 tak habis2 dan juga ungkapan yang sama kanak2 itu ulangi apat ule2 ulat2 ialah dapat gule2 bulat2(kepada yang kurang faham).dan aku meneruskan langkah aku serta meninggalkan kanak2 itu melompat tak habis2..rupa2nya terlanggar nya aku dengan kanak2 itu membawa maksud tersirat. kerana apabila aku berpaling arah untuk melangkah menuju ke arah orang tersayang, aku terpandang sebuah kedai bunga yang amat berwarna-warni dengan bunga2 yang ada di kedai itu, pulangnya dari jauh tanpa sebarang pemberian kepada insan tersayang tidak seronok juga kan? jadi singgah la sebentar ke dalam kedai itu untuk membeli jambak bunga untuk diberikan kepada sidiatauke! saya mahu angkat ini bunga berapa harga u mau kasi jual? cincai price sudah la tauke..tauke tuh pun jual kat aku..kat tangan dah ada bunga sejambak, apa lagi tunggu? jalan lah!jadi continue la langkah aku menghala ke arah orang tersayang! yes aku dah nampak muka dia! suke2nak lompat2 macam budak tadi jugak.. but umur aku dah berapa? so tak jadi lah nak lompat2sampai nya aku berhampiran si dia, terus aku berdiri di belakangnya dan menutupi kedua2 belah matanya dengan jari aku ini, dan si dia bertanya. kenapa lambat sangat ni sayang? argh!!!! aku mendengar suara nya itu...panggil pulak sayang...argh tekanan2 rasa nak jatuh kejap ketika itu. lalu aku bertanyakan kembali kepada si dia sambil melepaskan jari2 aku yang menutupi matanya itu. macam mana tahu hubby yang tutup mata tu tadi? si dia menjawab. tahu lah, dah kenal sangat bau badan mcm mana..tak duduk sekali tak best la pulak. so aku pun duduk la kejap kat kerusi meja makan tu, sambil2 aku duduk tu aku bg jambak bunga tu kat si dia, nah ambik bunga ni, heee sambil aku tersenyum, sekali si dia ambik direct sound! ayat nya, lah kenapa beli bunga ni? kat rumah pun bunga dah banyak, semua tu kiriman dr hubby, dah la warna bunga ni tak lawa..aduh! tak tahu nak cakap macam mana perasaan time tu..punya la ikhlas aku nak bagi kat si dia, sekali si dia terima dengan cacian..sob sob sob sad moment kejap... ada lah tarik muka sikit, then si dia bangun dari kerusinya dan memeluk aku dari belakang sambil memberi kucupan di pipi aku dengan kata2, ala cakap macam itu pun nak merajuk, tak mau la merajuk sayang..whuaaaaaaaaa cair2, then aku kembali tersenyum!dah2 sembang banyak kat sini karang mcm2 lak honey komen tentang hubby so jom balik, bangun lah kami dari meja makan itu dan melangkah ke kereta, dah sampai di depan pintu kereta apa lagi masuk lah dalam kereta, takkan nak duduk sahaja di depan pintu kereta itu kan? hidupkan enjin keretadan menutup pintu kereta! BUP(sound effect)!woi! terjaga dari tidur alaaaaa try tido balik nak dpt kan cerita macam tu balik sebab belum smpi rumah lagi ni.mana la tahu smpi rumah boleh g mandi sama2 ker then tido sama2 ker,,wargh!!! sekali tak dapat tido sebab dah nak subuh..kesimpulannya ini hanya mimpi seseorang yang telah aku interview!


wakakaka terima kasih dengan ketekunan anda membaca yer? heee




- s e l e k e h . m y -

No comments:

Post a Comment